zaterdag, maart 04, 2006

 

Ben Ik Een Terreurverdachte ?

EINDHOVEN - Onlangs hoorde ik op BNR-radio, mijn vast radiostation als ik mij per auto verplaats (omdat het één van de weinige zenders die ik in heel Nederland op de zelfde frequentie kan ontvangen) dat de overheid bezig is met het opstellen van een profiel van 'de terrorist'.

Dit gebeurt in het kader van de Nederlandse antiterreurcampagne. Tot mijn opluchting werd het idee dat een terrorist een baard en een jellaba draagt verlaten. Ook werd niet over schedel en neusgrote gesproken, lichaamkarakteristieken die ruim een halve eeuw door een onfrisse politieke stroming werden gebruikt om een gehele bevolkingsgroep de beschrijven. Nee, iemand die in de trein nerveus aan zijn jas zit te friemelen, die moet je in de gaten houden.

Hatsjikiedee. Ineens behoor ik tot de verdachten. Een iedere keer dat ik een treinkaartje koop lijkt op mysterieuze wijze langs al mijn jas- en broekzaken te migreren. Ik zal het in vervolg gewoon op mijn voorhoofd plakken. Of ziet dat er óók verdacht uit?

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?